Ga naar de hoofdinhoud

Je cookievoorkeuren - Gemeente Vlissingen

Cookies accepteren helpt ons dit platform te verbeteren. Lees ons cookiebeleid.

Gemeente Vlissingen Home
  • Home
  • Activiteiten
  • Over
  • Veelgestelde vragen

M C

Lid sinds 17 maart 2026

Alle bijdrages die door deze deelnemer zijn ingediend

Er zijn 7 projecten beschikbaar.
Populair ideeën zijn geladen.

Koningsweg naar centrum verlichting fietspad

M C•3 maanden geleden De verlichting van het fietspad van de Koningsweg naar het centrum is alle langere tijd kapot (zowel de eerste als de laatste lantaarnpaal). Je ziet amper waar je moet rijden. Heb al een keer bijna in het gras gezeten op weg naar het centrum, omdat ik het begin van het fietspad (waarvoor je een soort kronkeltje moet maken) niet goed zag (voor de duidelijkheid: ik had geen alcohol oid op). Als het hier zo donker is, geeft het ook een onveilig gevoel. En er lopen regelmatig mensen (bv met hond) die je zo makkelijk over het hoofd ziet.

Fietspad Zuidbeekseweg

M C•3 maanden geleden Het fietspad langs de Zuidbeekseweg (van de Nieuwe Vlissingseweg tot vlak voor het woonwagenkamp) is niet/slecht verlicht. Dit geeft een onveilig gevoel. De straatverlichting die op de weg schijnt, verlicht het fietspad niet. Bovendien zou het een goed idee zijn om hier een apart voetpad langs te leggen. Voldoende ruimte en veel veiliger voor alle voetgangers/fietsers. Vanaf het woonwagenkamp tot de oversteek richting het tunneltje naar Lammerenburg is het fietspad door de bomen/struiken erg donker en is er weinig sociale controle mogelijk/geen zicht vanaf de weg.

Hangjongeren/dealen

M C•3 maanden geleden Voor speeltuin de Souburgt zitten regelmatig hangjongeren. Op de parking bij Fortis achter de papiercontainers staat regelmatig auto's met jongeren. Dit geeft de indruk van drugsgebruik en/of dealen (waarom zou je anders precies achter die container, zo veel mogelijk uit het zicht, gaan staan?)

Jaagpad

M C•3 maanden geleden Het jaagpad is slecht verlicht en mijn dochter en ik vermijden het om hier in het donker alleen te fietsen. Er is nauwelijks sociale controle/geen zicht op het Jaagpad.

Station Souburg en tunneltje naar West-Souburg

M C•3 maanden geleden Veel hangjongeren en types die een onveilig gevoel geven. Ik wil hier in het donker zelf niet alleen fietsen en wil ook niet dat mijn dochter hier in het donker alleen fietst.Bovendien is al enige tijd de hele straat van het station tot aan het Koopmansvoetpad niet verlicht. Dit is erg donker en geeft ook een onveilig gevoel. Mijn dochter gaf al aan dat ze daarom tegenwoordig anders fietst (waar wel verlichting is).

Buitenbeter app openbare verlichting en kwaliteit en duur afhandeling meldingen

M C•3 maanden geleden De Buitenbeter app is geen verbetering ten opzichte van de oude app om kapotte openbare verlichting door te geven. In de vorige app kon je de paalnummers zien, ook als je deze (fysiek) niet kon lezen. Nu kun je een locatie aangeven, maar deze is niet nauwkeurig en soms lastig precies te beschrijven. De vraag die dan opkomt, is of er naar de juiste paal gekeken wordt als de aannemer de melding oppakt. Bovendien duurt het erg lang voordat de melding wordt opgepakt. En ik krijg in mijn app het bericht dat meldingen zijn afgehandeld terwijl de verlichting het nog steeds niet doet (ca 2 maanden na het melden).

In- en uitschakelen openbare verlichting

M C•3 maanden geleden De openbare verlichting wordt (landelijk) centraal aangestuurd obv een astronomische klok. De gemeente geeft aan dat de openbare verlichting 30 min voor zonsondergang aan gaat en 30 min na zonsopgang uit. Echter, als je kijkt naar de tijd die hier op de meeste sites voor gegeven wordt (de burgerlijke zons op-en ondergang) dan wijkt de tijd dat de verlichting aan en uit gaat, hier sterk vanaf. Het is dan tijdens de schemering te donker, waardoor een onveilig gevoel ontstaat. Dit staat nog los van onveilige verkeerssituaties die hierdoor ontstaan.
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Privacybeleid
  • Cookiebeleid
  • Toegankelijkheidsverklaring
  • Sitemap
Mogelijk gemaakt doorGo Vocal voorheen CitizenLab
NL
  • EN