Ga naar de hoofdinhoud

Tekening 4: Gildeweg vanaf Auto Poppe t/m kruising President Rooseveltlaan

Van "Vlissingen Vernieuwt: de Gildeweg"

Ga naar het project

We gaan de openbare ruimte in de Gildeweg vernieuwen. We pakken de riolering, wegen en verlichting van de Gildeweg aan. We hebben het principe omarmt om de straat integraal te benaderen. Daarnaast is het vergroenen van de straat ook een belangrijke opgave volgens het huidige coalitieakkoord. Hierdoor ontstaat er meer biodiversiteit, zijn we klimaat adaptief bezig, verhogen we de leefbaarheid en verminderen we de hittestress.

Bekijk hier de tekening van de Gildeweg vanaf Auto Poppe tot en met de kruising met de President Rooseveltlaan.

Heb je een vraag over het ontwerp of ben je benieuwd over een detail bij je voor de deur? Laat dan een reactie achter, zodat wij er bij je op terug kunnen komen.

Hoe komt jouw straat eruit te zien?

De bestaande verharding wordt in fases volledig verwijderd. De bestaande klinkerverharding wordt vervangen in een strakke asfaltverharding waarbij de asfaltweg wordt uitgevoerd als fietsstraat en een breedte krijgt van 4,50 meter. Tevens wordt dit gedeelte ook ingericht als eenrichtingsverkeer. De rijrichting wordt dan vanaf Safe Store Opslagruimte richting Buitenhof Tuinmeubelen Vlissingen. Het uitgangspunt is dat de auto (vrachtauto) te gast is en dat de fietsers voorrang hebben.

Op dit gedeelte van de Gildeweg willen wij het parkeren voor vrachtauto’s faciliteren. Langs de weg zijn aan beide zijde vrachtautoparkeerplaatsen aangelegd.

Verder proberen we ook op dit gedeelte te vergroenen door de aanplant van diverse bomen.

Riolering wordt ook hier volledig vervangen. Op deze wijze gaan we invulling geven aan de benodigde toekomstige afvoercapaciteiten.

Reacties(3)

Reageren is niet mogelijk omdat dit project momenteel niet actief is.
Meest recente reacties zijn geladen.
Profiel van Rianne Moes
Geplaatst door:Rianne Moes
3 jaar geleden
Wat een onduidelijke tekeningen, onmogelijk voor een leek om te snappen en goed te kunnen bekijken. Kan dat niet handiger? Fietssituatie lijkt niet te veranderen, is nu zeer onduidelijk en onveilig. Fietsverkeer aan een kant van de weg ipv aan beide kanten een idee?
    Profiel van R D
    Geplaatst door:R D
    3 jaar geleden
    Fietsverkeer wordt het extra lastig gemaakt om indien gebruik gemaakt wordt van de "fietsweg" en men af wil slaan richting de President Rooseveltlaan om dan eerst naar links van de weg uit te voegen en daarna gebruik te maken van een stoplicht functie. Is het niet mogelijk deze weggebruik voor te laten sorteren rechts op het wegvlak en door te laten fietsen. Met behulp van het gekleurde asfalt en bewegwijzering op het asfalt is dit vrij duidelijk aan te geven. Hiermee wordt dan een additioneel stoplicht bespaard voor de fietsers en hoeft het autoverkeer ook geen stoplicht op het einde van deze straat te zien omdat ze gewoon kunnen invoegen op het wegvlak als er geen verkeer komt.
      Huidige situatie naast Buitenhof tuinmeubelen behouden, en de uitrit van AH eenrichtingsverkeer houden zoals het is. Voor de fietsers die gebruik maken van de weg en daar rijden is afslaand verkeer niet de beste optie.

        Delen

        Geplaatst door

        Huidige status

        voorgesteld