Ga naar de hoofdinhoud

Bekijk het definitief ontwerp van de Walstraat noord!

Van "Herinrichting Walstraat noord"

Ga naar het project

Het voorlopig ontwerp van de Walstraat noord is uitgewerkt tot een definitief ontwerp. De reacties uit de vorige fase zijn, waar dit kon, hierin meegenomen. Zo hebben we onder andere naar mogelijkheden gekeken om de pergola levendiger te maken en wordt er een meerjarig onderhoudsplan voor de waterpartij vastgesteld.

Uiteraard zijn wie benieuwd wat jullie van het definitief ontwerp van de Walstraat noord vinden. Reageren is mogelijk via www.doemeevlissingen.nl tot en met woensdag 13 november 2024. Waar het kan, nemen we de reacties nog mee. Hierna kan over gegaan worden op de voorbereidingen van de werkzaamheden. Naar verwachting begint de uitvoering van de werkzaamheden in medio 2025.

Wij hopen dat jullie enthousiast zijn over het ontwerp!

Reacties(9)

Meest recente reacties zijn geladen.
Profiel van Jac Maas
Geplaatst door:Jac Maas
2 jaar geleden
De plaatjes zien er paradijselijk uit alsof ze in het hiernamaals gemaakt zijn. Voor de winkels is te wensen dat er meer mensen in de straat komen. Een plaatje met tegemoetkomende voetgangers, die met zijn drieën naast elkaar wandelen, een paar honden, rollators en fietsen die aan de hand worden meegenomen, is realistischer. Wilt U dat laten zien? Voor de bloembakken is een tuincentrum geplunderd zo te zien. Blijft dit het hele jaar up-to-date en is daar budget voor? Of gaat een tuincentrum zich vestigen? Voor waterpartijen heeft de gemeente Vlissingen een zielige track-record. Zou U er wel aan beginnen? De marktkramen op zaterdag mogen van mij blijven. Als u toch iets anders wilt doen, zet er dan een standbeeld van Betje Wolff en Aagje Deken neer als eye -catcher. Wellicht kunt u als armlastige gemeente aan fundraising doen bij de vlissingse (vrouwelijke) bevolking en wellicht ook buiten de gemeentegrenzen. Doe je best!
  • 3 likes
Vind het er heel mooi uitzien. Heb alleen mijn twijfels over het water gedeelte. Op tekening ziet het er natuurlijk prachtig uit maar heeft wel onderhoud nodig. Als we kijken naar het watergedeelte bij de Fonteyne (waterbak wat eb en vloed moet voorstellen) ligt er al jaren verloren bij en wordt niet onderhouden. Wat is daar de reden van? Zou zonde zijn als het nieuwe watergedeelte er op den duur ook zo uit gaat zien.
    Profiel van Bente de Jongh
    Geplaatst door:Bente de Jongh
    2 jaar geleden
    Eens met Helge: ziet er mooi uit. Ben benieuwd naar de beplanting. Op de tekeningen alles in volle bloei, hopelijk komt er variatie waardoor (bijna) het hele jaar door iets bloeit/kleur heeft.
      Profiel van Helge Prinsen
      Geplaatst door:Helge Prinsen
      2 jaar geleden
      ziet er mooi uit, maar ik heb een vraag over de waterpartijen. De eerdere vraag van mij of die in de winter (zes maanden lang!) afgesloten wordt ivm bevriezingsgevaar is NIET BEANTWOORD. Dus bij deze nog een keer: wordt de waterpartij afgesloten in de winter?
        @Helge Prinsen momenteel wordt nog onderzocht of de waterpartij gedurende het hele jaar open kan blijven of dat het in de winter tijdelijk afgesloten moet worden.
          Profiel van J.A.M. Menheere
          Geplaatst door:J.A.M. Menheere
          2 jaar geleden
          Ik vind het prachtig.
            Profiel van Tim Roijers
            Geplaatst door:Tim Roijers
            2 jaar geleden
            Ziet er prachtig uit, alleen jammer dat die lelijke windvaan behouden blijft.
              Profiel van Bente de Jongh
              Geplaatst door:Bente de Jongh
              2 jaar geleden
              @Tim Roijers grappig dat jij hem lelijk vindt, meningen verschillen.
                Profiel van Tim Roijers
                Geplaatst door:Tim Roijers
                2 jaar geleden
                @Bente de Jongh gelukkig maar.

                  Delen